یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش قیمت دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه الهیه مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

یارانه تیر ماه چقدر است و چرا برای برخی خانوار‌ها واریز نشده است؟

  • کد خبر: ۱۷۳۸۵۳
  • ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
یارانه تیر ماه چقدر است و چرا برای برخی خانوار‌ها واریز نشده است؟
یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۴۹ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۲۰ تیرماه قابل برداشت بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، یارانه کمک معیشتی تیر ماه به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز شده و از ساعت ۲۴ روز گذشته قابل برداشت بوده است.

در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است که یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۴۹ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۲۴ (سه‌شنبه ۲۰ تیر ماه) قابل برداشت بوده است.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر و در صورتی که جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

رفع مسدودی مبالغ یارانه معترضان محذوف

سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آن‌ها در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ قطع شده بود و درخواست بازبینی در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه تا پایان سال ۱۴۰۱جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، مبالغ مسدودی در حساب سرپرستان خانوار رفع انسداد و قابل برداشت خواهد بود. ضمناٌ مبالغ مسدودی در حساب بانکی سرپرستان خانوار معترض محذوفی که تا پایان سال ۱۴۰۱ مورد تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار نگرفته و دهک دهم باشند به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برگشت داده شد.

چرا یارانه تیر ماه برای برخی خانواده‌ها کم واریز شده است؟

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

خاطر نشان می‌دارد حسب اطلاعات دریافتی این سازمان از مجری طرح کالابرگ الکترونیکی (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) سرپرستان خانوار دهک‌های ۱-۳ در صورتی که ۸۰ درصد از مبلغ کل یارانه هر فرد خانوار را به صورت کالابرگ مصرف کرده باشند مشمول دریافت باقی مانده مبالغ یارانه و افزایش ۲۰ درصدی بوده و برای ایشان قابل برداشت خواهد بود.

کسر اقساط تسهیلات اربعین و وام کرونایی

در صورتی که سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی دوم کرونا اقدام کرده‌اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت کرده‌اند اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب ایشان کسر خواهد شد.

واریز یارانه به حساب سرپرستان متقاضی بازبینی به دهک‌بندی و ثبت‌نامی‌های جدید

در این مرحله، سرپرستان خانواری که اقدام به ثبت نام کرده‌اند چنانچه در آزمون وسع انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه تیر ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

در ادامه این اطلاعیه نیز آمده است که سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آن‌ها در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه تیر ماه ۱۴۰۲ را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

متقاضیان بازبینی دهک‌بندی اعلام شده، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس حاصل کنند.

ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام کنند. جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است. تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری کنند.

این چندمین ماه متوالی است که با واریز یارانه نقدی بسیاری از یارانه‌بگیران یا مبلغ کمتری دریافت کرده‌اند و یا اینکه از لیست یارانه‌بگیران حذف شده‌اند.

این اولین ماهی نیست که برخی از یارانه‌بگیران از عدم واریز یارانه خود خبر می‌دهند. پیش از این هم در ماه‌های گذشته برخی از خانوار‌ها از لیست جدید یارانه‌بگیران خط خورده بودند. نه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نه سازمان هدفمندی یارانه‌ها دلیل اصلی این مساله را تاکنون عنوان نکرده‌اند، اما برخی از مقامات این دو سازمان قبلا اعلام کرده بودند که لیست یارانه بگیران شناور است و ممکن است دهک درآمدی خانوار تغییر کند.

این تغییر دهک هم دو نتیجه در پی دارد. ممکن است خانوار‌هایی که در دهک اول تا نهم قرار داشتند وارد دهک دهم شوند و از لیست یارانه خارج شوند. یا ممکن است دهک درآمدی آن‌ها از سه دهک اول خارج شده و وارد دهک چهارم تا نهم شوند و مبلغ یارانه آن‌ها آب برود.

پیش از این هم سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها توضیح داده بود که دهک بندی یک مساله شناور است و ممکن است هر ماه تغییر کند. به همین دلیل ممکن است یکی از علت‌های واریز نشدن یارانه تیر ماه و یا تغییر رقم آن، تغییر دهک درآمدی مردم باشد.

افراد برای اطلاع از دهک بندی درآمدی خود می‌توانند با شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند و با وارد کردن کد ملی و مشخصات خود از دهک درآمدی که در آن قرار دارند مطلع شوند.

همچنین اگر افرادی خواستار بازبینی دهک بندی درآمدی خود هستند می‌توانند به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->